Deviatnik je jedným z najväčších prostriedkov na získanie veľkých milostí a vypočutie vo všetkých potrebách. P. Mária má osobitnú záľubu v týchto pobožnostiach a odmeňuje ich osobitnými milosťami. Preto keď je niekto v zármutku, núdzi, trpí chorobou tela, duševným utrpením, keď ho prenasledujú pokušenia, znepokojuje opustenosť, trápi zúfalstvo, alebo keď chce pomôcť niektorému zo svojich príbuzných a známych na duši alebo tele, nech koná taký deviatnik.
A keď nebude vypočutý, nech koná druhý a tretí, kým ho P. Mária vypočuje. Keby sme však predsa neboli vypočutí, nezúfajme, P. Mária nám dá inú a lepšiu milosť, ako je tá, ktorú sme prosili. Niekedy to, čo prosíme, nebolo by nám alebo iným na osoh duše ani tela, ale na záhubu a preto nám to Boh nedá, dá nám však inú, lepšiu milosť. Načim sa modliť s veľkou dôverou. Deviatnik, novéna, záleží v tom, že po deväť dní za sebou každý deň sa modlíme isté modlitby a konáme isté dobré skutky. Ktoré modlitby a ktoré dobré skutky chceme konať, to si každý sám ustanoví. Napríklad každý deň 9 Zdravas a každý deň dať almužnu, alebo uložiť si zaprenie v jedle a pití. Ešte osožnejšie je ustanoviť si, že po celý ten čas sa budem chrániť niektorej chyby. Dobré je ísť na začiatku a na konci deviatnika na sv. spoveď a sv. prijímanie. Prosiť aj druhých, aby konali deviatnik s nami, aby tým skôr bola naša modlitba vypočutá.
Úmysel pri každom deviatniku majme ten, že chceme vyprosiť istú milosť sebe alebo iným. Úmysel obnovujme každý deň, pritom však majme i ten úmysel: Keď je to na česť a slávu Božiu a na osoh mojej duše. Keď nie, aby nám dal Boh inú milosť, nám osožnejšiu a potrebnejšiu. Na niektorých miestach sa konajú verejne také deväťdňové pobožnosti. Treba však mať naozaj pevnú dôveru v Boha a v orodovanie P. Márie. Čím pevnejšia je dôvera a čím viac túžime po milosti, o ktorú prosíme, tým skôr budeme vypočutí. Uváž, ako P. Mária bez prosby pomáhala v Kane Galilejskej, tým viac pomôže tebe, keď ju budeš prosiť s pevnou dôverou. Blosius hovorí: „Skôr nebo a zem pominú, ako by P. Mária odoprela pomôcť tomu, kto ju s čistým srdcom a veľkou dôverou vzýva o pomoc."
Deväť sobôt.
Sv. Stolica dala na začiatku roku 1928 generálnemu predstavenému redemptoristov tento apoštolský list: ,,Pius XI. na večnú pamiatku. Generálny predstavený Kongregácie Najsvätejšieho Vykupiteľa nás pokorne prosí, aby sme prosby, modlitby, ktoré sa konajú po deväť sobôt na česť P. Márie Ustavičnej Pom. v kostoloch, v ktorých je vyložený obraz podobný tomu, ktorý sa ctí v Ríme u svätého Alfonza, obdarili duchovnými milosťami. Uznali sme za vhodné tieto prosby vyplniť k väčšej pobožnosti kresťanstva, a aby bolo postarané o spásu duší, pamätajúc s pobožnou láskou na poklady Cirkvi, keď sme sa poradili s naším milým synom, kardinálom svätej rímskej Cirkvi Penitentiarom. Preto dôverujúc v milosrdenstvo všemohúceho Boha a v autoritu sv. apoštolov Petra a Pavla, týmto apoštolským listom povoľujeme všetkým kresťanom a každému obojeho pohlavia, ktorí naozaj kajúci a vyspovedaní a sv. prijímaním posilnení na uvedených prosbách budú pobožné prítomní a tam sa pomodlia na úmysel sv. Otca, odpustenie všetkých časných trestov za hriechy a odpustenie v Pánovi, každú sobotu, ako si vyvolia (ad libitum). Tým istým veriacim, keď sa aspoň s kajúcim srdcom zúčastnia tých prosieb, 7 rokov a 7 kvadragien na každú tú sobotu dobrotivo udeľujeme. Nech nič tomu nestojí v ceste. Platí pre prítomné a večné budúce časy. Chceme, aby tomuto listu i vytlačenému a podpísanému verejným notárom a pečaťou osoby v hodnosti alebo cirkevnom úrade postavenej opatrenému, tá viera sa dávala ako tomuto nášmu, keď budú podané a ukázané. Dané v Ríme u sv. Petra sub annulo piscatoris, 16. februára 1928, pontifikátu nášho siedmeho roku. Gašpari, secretarius status.
Vysvetlenie:
Najvyšší pastier kresťanského stáda, ktorému je zverený duchovný poklad Cirkvi, aby ho múdro spravoval, prejavil sa veľmi láskavým, štedrým. Aby na také pobožné cvičenie bolo udelené 9 rozličných plnomocných odpustkov, to sa stáva veľmi zriedka. Tieto odpustky sú dané nielen našim kostolom, ale všetkým, kde je vyložený obraz P. Márie Úst. Pom. a nielen, členom arcibratstva, ale všetkým veriacim, nielen raz v roku, ale toľko ráz, koľko ráz sa koná týchto deväť sobôt.
Podmienky na získanie týchto de väť plnomocných odpustkov sú:
1. Aby v tom kostole ctili obraz Matky Ustavičnej Pomoci.
2. Aby sa tam na česť P. Márie Ust. Pom. po deväť za sebou nasledujúcich sobôt konali verejné modlitby a prosby.
3. Aby bol prítomný na niektorom pobožnom cvičení týchto sobôt.
4. Aby prijal hodne sv. sviatostí.
5. Aby sa v tom kostole pomodlil na úmysel sv. Otca.
2. Aby sa tam na česť P. Márie Ust. Pom. po deväť za sebou nasledujúcich sobôt konali verejné modlitby a prosby.
3. Aby bol prítomný na niektorom pobožnom cvičení týchto sobôt.
4. Aby prijal hodne sv. sviatostí.
5. Aby sa v tom kostole pomodlil na úmysel sv. Otca.
Tieto odpustky sa môžu získať toľko ráz, koľko ráz sa podmienky vyplnia v čase tých deviatich sobôt. Keď ich vyplní každú sobotu, získa 9 plnomocných odpustkov. Tomu neodporuje slovo apoštolského listu „každú sobotu" ad libitum, ako si vyvolia, podľa ľubovôle. O pravom zmysle týchto slov vyhlásil P. Augustín Manchi, viceprokurátor, toto:
1. My sme žiadali sv. Stolicu o plnomocné odpustky pre každú z tých sobôt a naozaj 13. januára 1928 listom n. 3475/27 bolo to udelené.
2. Úradník, ktorý apoštolský list zo 16. februára t. r. písal, keď sa ho pýtali na zmysel slov, vyhlásil, že sa naozaj udeľuje 9 plnomocných odpustkov a slová „ad libitum" sú iba preto pridané, lebo nikto nie je povinný pre získanie odpustkov byť prítomný na pobožných cvičeniach po všetkých 9 sobôt, ale každý si môže vyvoliť, ako chce 1, 2, 3, 5... z 9 sobôt.
3. To isté vyhlásil sekretár sv. Penitentiarie. Nie je teda možné o pravom zmysle slov pochybovať. Pokiaľ ide o neplnomocné odpustky, platia prvé tri podmienky. Sv. prijímanie k získaniu odpustkov treba prijať alebo v sobotu alebo v piatok predtým, alebo v jednom z ôsmich nasledujúcich dní. Sv. spoveď alebo toho dňa alebo týždenne, alebo dva razy do mesiaca, kto chodí takmer denne na sv. prijímanie. Pobožnosti, môžu byť akékoľvek, napríklad litánie atď.